torsdag 15 november 2012

Då kör vi igen!

 

Nu slår portarna upp igen här på Equinemind!

Men denna gången blir det bara jag Ronja Jonsson som kommer att blogga om min vardag och träning med min varmblodskille Dortemo Lucky.

Bloggen har ju legat på is ett tag och det har hänt en hel del sen sist. Jag och Lucky flyttade ju somsagt i tidigare inlägg upp till min vän Hanna Rattfeldt i dom djupa skogarna i Bastvålen. Och vi hade en underbar och rolig sommar & höst där!

Men nu har vi flyttat igen. Nämligen till ett litet samhälle som heter Torsby av den enkla anledningen att jag ville flytta ihop med min pojkvän samt slippa pendla så mycket med en halvkass bil på dåliga vägar. Så nu står Lucky i ett jätte fint litet stall med tre fina boxar samt en stor lösdrift där hästarna mest går. Vi tar bara in dem i nödfall eller för att pyssla. Rätt härligt med ett upplyst stall nu i mörkret!

Vi har just flyttat men han verkar redan känna sig hemma där och blir mer och mer kompis med hästarna där för varje dag! Ett stort plus med flytten är våra ökade träningsmöjligheter! Vi har två ridhus i närheten samt tränare. Så nu hoppas jag få riktig fart på träningen för både honom och mig.

 Mina mål inför vintern!

  •  Bygga upp Luckys muskler
  • Komma igång med den akademiska ridningen
  • Bli bättre och komma igång på riktigt med long reining
  • Komma igång med mer klickerträning
Jag hoppas även att till våren eller sommaren kunna vara med i någon minde klubbtävling i dressyr! Mest som en kul grejj för att jag aldrig tävlat. Och tycker vi att det är roligt så kanske vi fortsätter. Det får Lucky avgöra!
Hoppas att ni orkar hänga med oss på detta nya försök här på equinemind och att det blir en spännande resa för oss framöver! 


1 kommentar: