fredag 30 november 2012

snö!


Ja nu har äntligen kylan börjat smyga sig på. Samt även lite snö. Hoppas det håller i sig! Igår red jag gutten ute på ängen och tränade böjningar och skänkelvikningar. Och måste medge att detta går så jädra mycket lättare nu sen vi börjadade med bett. Han förstår mig mycket bättre och jag behöver bara ge små små signaler.

Jag känner också att jag har mer kontroll nu när han börjar protestera eller blir över pigg. Som igår när det var första gången jag egentlien verkligen jobbade honom på riktigt så blev det väl lite jobbigt åt honom. Men det va inga som helst problem att korrigera honom och fortsätta.

Och jag som annars kan bli lite rädd när han börjar slänga sig å ska hem till stallet, bara skrattade åt honom och satt bara lugnt, gav honom en paus och sen var det bara att fortsätta. Men någe trav jobb blev det inte när han va så pigg. Får se om jag vågar det idag istället då kanske : )
Bifogar en megakass bild från innan ridturen och en lite finare instagram fixad från hagen : )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar