lördag 17 november 2012

Klick väder


Idag så var det riktigt tråkigt väder. Men är det något ovanligt denna höst? Nu längtar jag faktiskt efter ett lagom tjockt lager med fin snö. Tror jag att hästarna gör också. Och få slippa all denna jädra lera!

Tog in Lucky i stallet och pysslade om honom idag. Han verkar ha funnit sig riktigt fint i nya stallet nu för han stod nu lugnt och avslappnat i stallgången medan jag pysslade. Han har annars varit lite trampig och orolig. Tror han ville sköta sig lite extra idag också när han va lite dum igår. Red nämligen ut igår och han blev lite väl het och stark på hemvägen så jag vågade inget annat än att hoppa av och gå. Och då gick han lugnt och fint minsan! Knas häst.


Vi fick testa min stallvärds Barefoot sadel under ridturen! En bomlös dressyr modell som heter London. En sadel jag själv planerar att köpa! Så va kul att få känna lite på den innan. Jag tyckte den va skön att sitta i och den placerade mig i den bästa sits hitills av de sadlar jag testat. Det låg även riktigt fint på Lucky.


Tog med klickern och Lucky ut i en tom hage efter pysslandet. Va länge sedan vi klickade, men det satt fortfarande som en smäck! Han var lugn och uppmärksam och precis lagom pigg. Vi fick till några riktigt fina löslongerings volter. Nått han haft lite svårt att förstå mig på förut. Men i slutat av passet så verkade det sitta!

Vi avslutade passet med lite bus! Märker att han har en hel del överskotts energi han skulle behöva bli av med. Va dock lite lerigt så ett lite väl vilt bocksprång slutade med att han drattade på ändan! Trodde han skulle bli skrajj då men han bara skakade av sig det och fortsatte busa! Min duktiga kille!


Lerig kille efter klick & bus passet!

I morgon tänkte jag testa några bett på honom och se vad han föredrar. Tänkte köpa ett jag kan variera träningen med nu när jag tänker börja utbilda honom lite mer, Så kan vi varva med bett och bettlöst och sen gå tillbaka till rent bettlöst! Så vi bådra trivs bäst tror jag. Kan va skönt att ha bett dom dagar han blir lite väl pigg också knas killen min.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar