lördag 14 april 2012

Kära återseenden.


Min älskade första ponny!

Igår drog jag och Hanna ner till min mormor. Vi åkte runt 7 ifrån värmland och var i Hallstahammar runt 12. Blev många kära återseenden för mig! Träffade min mormor, syster och moster. Samt mina tre små ponnyer! Russ stoet Refanette som var min första ponny. Och som alltid kommer ha största platsen i mitt hjärta! Samt mina mini flickor, Citrin och Felin. Vi verkade även hästarna innan vi åkte.


Iaf anledningen till att vi åkte ner var för att vi skulle hämta och ta med oss lilla Citrin! För Hanna ska nämligen få låna henne av mig ett par månader. Och lastningen gick super bra. Citrin knallade rätt in i transporten och sa inte ett ljud under hela resan utan verkade bara nöjd att få åka iväg. Dom andra ponnyerna hemma hos min mormor var tyvärr lite elaka mot henne. 

Lilla Gula Citrin

Hehe dock fick vi lära oss under hemresan att man INTE ska föra djupa samtal medan man kör bil. Vi åkte nämligen helt fel och hamnade i Mariestad haha. Vi åkte fel mellan Örebro och karlstad och glömde svänga av. Och en hel TIMME senare upptäcker vi att vi inte känner igen omgivningarna vi körde igenom haha. Dock hade vi tur och hittade tillbaka enkelt och snabbt. Men blev en timmes omväg hihi. Men kul hade vi!

Ankomsten hos Hanna gick lugnt till och Citrin sa fortfarande inte ett ljud. Trots helt ny miljö, lukter och att vi kom fram när det var becksvart. Hon fick nosa på Hannas två valacker snabbt innan vi tog in henne i stallet så fick hon vara där under natten. 

Morgonen efter gjorde vi henne fin. Verkade hovarna och drog av henne massor av vinterpäls sen släppte vi ihop henne med gabbarna. Och det gick super bra. Citrin ville mest kika runt på hagen med de andra hästarna nyfiket efter henne. 

Bilder från ihopsläppet! Citrin har haft pälsätare, därav den kala fläcken på halsen. Klicka på bilderna för att se dem större.




Är verkligen super glad att hon ska få vara där och bli riktigt ompysslad ett tag som den prinsessa hon är! Och det verkar hon också vara. 




2 kommentarer:

  1. Vad gulligt med en liten plutt! :)
    Skulle vilja se före-efter bilder när du verkar :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ja det är det verkligen! Och hon kommer nog dyka upp regelbundet i bloggen framöver ;)

      Självklart ska du få se det! Ska rota fram de bilder jag har från verkningar. Har dock inte mycket att bjuda på, men någon ska jag nog hitta.

      Radera