fredag 20 april 2012

Plast lek



Igår så skulle jag bära ut plasten som varit runt hösilagebalen ur hagen. Började släpa den genom hagen och blev något förvånad när Lucky plötsligt dök upp bredvid mig och traskade lugnt bara några centimeter från plasten mellan oss. Han verkade mest bara nyfiken på vad jag gjorde, så jag började gå runt i hagen med plasten släpandes och han hängde på. Lyfte plasten skakade den och ingen reaktion! Så blev sjukt pepp på att hitta en pressening och börja utveckla denna lek lite!

Filmade lite smått! 


Och föresten så är flytten bestämd nu och den blir nästa helg! Jag och Lucky ska flytta cirka fyra mil bort till min bästa hästnördiga vän Hanna som bloggar från --> Flickan & Tuppen Hanna har ju förövrigt min lilla minishettis uppe hos sig nu som det kommer bli mycket pill med! Hanna bor långt ute i ödsliga skogen vilket kommer bli super bra för INGEN TRAFIK SÅ LÅNGT ÖGAT NÅR! = Jag och Lucky kan bralla loss längst vägarna bäst vi vill tillsammans med Hanna och hennes hästar!

Hanna och hennes arabvalack Micarno

Anledningen till flytten är som jag sagt tidigare att jag och Lucky inte riktigt passar in där vi är nu. Han mår inte bra och inte jag heller. Och jag vill ha stall sällskap ett tag! Så vi kommer vara uppe i skogen hos Hanna kanske bara några veckor eller kanske så långt som fram till hösten! Sen kommer jag tillbaka till Lysvik och förhoppningsvis kanske då till en egen gård eller ett ställe som passar mig och Lucky lite bättre! Det kommer bli superbra det här! Och ni kan se fram emot ganska exploderande nyfunnen inspiration och motivation från förhoppningsvis både mig och häst framöver!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar