onsdag 4 april 2012

När man blir påhittig...



Ja hmmmm vad sitter jag och ska plocka ihop här måntro? ;)

Ja som jag säkert skrivit i nått tidigare inlägg så har ju jag varit sugen på att testa ett ''bett'' som heter LG bridle. Ett bettlöst alternativ som ska kännas och ge samma känsla som ett tränsbett. Men nackdelen är ju att det kostar cirka 900kr! Lite för dyrt för min ekonomi just nu på ett tag.

Ett riktigt LG bridle

Men då fick jag en liten ide idag om hur man kanske skulle kunna plocka ihop något liknande utan att det skulle kosta mig en krona! Och detta är vad jag kom fram till! 



Haha the LG bridle fattiglapp edition! Klippte sönder en gammal grimma och plockade ihop lite delar och ja tada! Haha inte så jädra snyggt precis men bara en ''prototyp'' får snygga till det sen om det funkar eller köpa ett riktigt. Vi testade det lite iaf smått och tog några varv runt gårdsplanen och han lyssnade super på det och verkade trivas med det i allmänhet! Ska rida med det lite mer grundligt i morgon eller på fredag dock och göra en riktig utvärdering!

Förutom att jag pysslade med det så verkade jag också gubbens framhovar idag. Usch skämdes nått fruktansvärt när jag såg de försummade hovarna. Har slarvat nått fruktansvärt de senaste veckorna! Och då blir det ett sånt resultat... Men från och med nu ska det hållas efter noga noga noga


Luckys vänster fram före och efter verkning. Finns lite kvar att ta men kroppen sa ifrån tillslut! hehe är så fruktansvärt svag. Men fick bort det värsta iaf så förhoppningsvis lite bekvämare att gå på. och har lite på bakhovarna att ta också men dom har hållit sig riktigt fina trots mitt slarv. Men såhär ska iaf aldrig mer gubbens fötter behöva se ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar