söndag 8 april 2012

Påskhelg

Ja det har det verkligen varit. Har knappt varit hemma alls utan har åkt runt och träffat vänner och familj.

Men idag så hann jag iaf med en liten ridtur på kvällen där jag testade tränset igen som jag plockade ihop för några dagar sen och som jag har snyggat till lite med en svart käkrem och ett nosludd. Testade även min gamla allround sadel. Som är något för liten åt mig i sitsen, men den fungerade bra ändå och verkade ligga bra på Lucky. Rätt skönt att ha en liten smidigare och lättare back up sadel när man inte orkar bängla med den rätt stora och tunga spanska sadeln! :)


Hade egentligen tänkt rida ut. Men Lucky styrde nosen direkt mot ''ridbanan'' och klev ner i den och visade tydligt att nej här ville det arbetas! Så det gjorde vi, tränade på lite ställningar, volter, åttor, serpentiner samt lite sidförflyttningar. Och han var super duktig!

Hehe och har hittat en fin fin motivations upphöjjare i rundbalen i hagen! När han varit riktigt riktigt duktig så får han ta några tuggor från den. Nej men skäms åsido, inget vi kör regelbundet, men idag var han hungrig så då fick det bli såhär. Att jag blandade in lite mat i träningen. Annars brukar han inte bry sig om det.



I morgon så skulle jag och en kompis egentligen ha åkt iväg ner till Västerås för att hämta mitt mini shetlands sto som hon ska låna av mig! Men det skulle blir riktigt dåligt väder och väglag i två dagar framöver. Så den resan tar vi på fredag istället. Så det får nog bli regnrock på gubben i morgon om det skulle regna och snöa och bli kallt.

Typ första gången det blir använt sen han kom till mig! Har satt på det och fått ta av det några gånger innan då vädret aldrig blev så dåligt haha. Jag täckar inte i onödan :) Han har inte haft täcke på hela vintern och mått prima ändå! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar