fredag 20 april 2012

Verknings bilder!


Jag fick en förfrågan häromdagen om några före och efter bilder på verkningar jag gjort. Nu är det ju så att jag inte fotat så många av dem! Men några Lyckades jag ändå skrapa ihop. Klicka på bilderna för att se dem större!

Detta är från en av de senare verkningarna på min Luckys vänster fram hov. Hade låtit det gått alldeles för långt mellan verkningarna och ja då blir hoven så här ful. Och tyvärr så orkade inte min kropp riktigt att ta allt just den dagen, har fixat det mycket bättre nu! Ska försöka komma ihåg att fota nästa gång det blir dags för verkning. 


Nästa bild är ifrån när jag och Hanna var iväg och hämtade Citrin förra helgen och verkade de två andra ponnyerna på mormors gård. Här är mitt gamla russ stos ena framhov. Dock gjorde inte jag allt själv då jag inte är lika van som Hanna så hon fick avsluta åt mig. Hon riktigt höga trakter på båda framhovarna.


Här är också russ stoets ena hov, höger bak tror jag. Mycket fina strålar där! ska en stråle se ut. Breda och lika släta som din egen handflata! Även här fick Hanna göra fin putset åt mig då jag blev så slut så jag skakade tillslut haha. Jag är jätte svag i kroppen.



Ja det var dem bilder jag kunde skrapa fram för tillfället! Men jag ska bli duktigare att uppdatera om min hovvård. Ska börja fota Luckys hovisar lite oftare! Promise



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar