onsdag 4 april 2012

Om gårdagen!

Ja i går (tisdag) så sa jag ju att jag skulle iväg till stallet och jag och Matilda skulle hitta på med något med gubbarna. Och det gjorde vi! eller ja med Lucky. Hittade nämligen världens bästa ''padock'' nämligen stonas hage! Dom kommer ju in någon timme innan Lucky och Roi, och eftersom det är ljust ute fram till åtta så är det fritt fram att använda hagen som ridbana! Vilket den är perfekt till. Ni ska få se bilder snart.

Testade rida i den svarta repgrimman samt halsring. Gick väl sådär hehe. Då Lucky var mest intresserad på hagen till en början, skulle stanna och lukta på varje bajshög samt kissa på dem! Haha min hingst. Red inte seriöst heller utan skulle mest känna på underlaget och så.

Men nu när jag har någonstans att träna så ska det verkligen göras också! Har nämligen anmält mig till kursen för Christoffer Dahlgren nu i Maj! Den kursen körde dock ihop sig med ko drivningen jag skrev i ett inlägg för ett tag sen :/ Så får skippa den med Lucky, men åker upp dit som fotfolk iaf! För känns som den akademiska ridningen är det jag vill lägga focus på nu. Så nu ska det förberedas inför kursen!

Här kommer lite bilder från igår, blev en filmsnutt också men får lägga ut den i morgon! Hinner inte redigera klart den ikväll. Klicka på bilderna som vanligt för att se dem större!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar