onsdag 2 januari 2013

Flygande platser.


Idag så blev det en promenad för mig och gutten i det fina vädret! Det har ju töat som tusan här så all snö är nästan helt borta och det har varit blött, grått och riktigt trist! Men idag var det vacker frostigt utan att det var för kallt. Så kände för en riktigt lång promenad! Vi gick runt den lokala flygplatsen då jag hade tänkt att vi skulle ha gått upp på berget bakom den. Men när vi kom fram till den vägen så var den helt täckt av is. Och Lucky hade inte sina broddade boots på, och jag hade inte lust att halka runt för den delen heller. Så vi vände och gick tillbaka till stallet.

Blev inte den jätte långa tur jag hade tänkt mig, men bra miljö träning blev det! Vi mötte lite bilar, lastbilar, traktorer etc. Samt gick förbi en väldigt aktiv skidanläggning. Och han var stencool! Trippade till när en lastbil brummade förbi, men han var ändå lugn och direkt den hade åkt förbi så fortsatte han att lunka på i sakta mak och se sig nyfiket omkring. Stolt matte? Check!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar