tisdag 1 januari 2013

2013


Ja då är det alltså ett nytt år med nya utmaningar! Och jag har fått en riktig nytändning. Har varit inne på många olika forum på senaste och börjat diskutera häst så tangenterna glöder! Hade egentligen tröttnat på att ge mig in i debatter då jag är less på att bemötas av aggressivitet och pajkastning. Men nu är jag trött på att istället vika mig och hålla min ''tro'' i skymundan. Vill verkligen att 2013 ska bli året för oss ''alternativa'' våra metoder har ju räddat liv där andra misslyckats! Varför blir folk så arga när man vill berätta om det? Varför blir inte folk istället mega intresserade och läser vidare i våra teorier om det nu kan rädda en häst från döden?

Jaja vi får se vad det blir av denna nyfunna glöd. Om jag kan göra något kreativt av den. Tänker börja med att satsa mer på bloggen nu i den måtta jag kan. Ska försöka få in mer intressanta artiklar, filmklipp osv. Samt även komma igång med Lucky mer frekvent.

Mina mål för 2013
  • Få Lucky helt frisk innifrån och ut
  • Träna både mig själv och Lucky oftare 
  • Gå fler kurser och utbildningar
  • Kämpa mer för det ''alternativa''
  • Komma igång med något kreativt igen
  • Anmäla mig och Lucky till en liten klubbtävling i dressyr

Ja vi får se vad det blir av alla de punkterna! Har många fler mål egentligen också och ska verkligen försöka att uppfylla dem. Men för ikväll så får det räcka med att visa några bilder på mig och Lucky från idag! Blev lite snabb hovvård först för att ta bort det värsta innan jag tänkte rida. Sen red jag barbacka en sväng vilket jag inte gjort på evigheter och suger stenhårt på så ha lite överseende hehe! Red med centerhacket och försökte träna lite böjning. Gick väl sådär, märker att han lyssnar och förstår mig mycket bättre med bettet nu. Men hoppas att snart kunna överföra våra nylärda kunskaper även till de bettlösa alternativen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar