tisdag 15 januari 2013

Framsteg!


Yes idag har ännu ett framsteg gjort sig tydligt!

Åkte till stallet och behandlade Luckys strålar som vanligt, tog då en bild. När jag sedan kom hem så jämförde jag bilden med en jag tog för cirka en vecka sedan. Och blev lite paff! Det syns ju faktiskt skillnad redan!

Vänster bild = En vecka sedan, Höger bild = idag!
Som ni kan se så har strålen blivit slätare och mindre flikig. mittstrålfåran har blivit mindre djup och börjat växa ihop vid ballarna! Det jag har gjort denna vecka är alltså att behandla strålarna varje dag med äppelcidervinäger, har behandlat med väteperoxid en gång och silversalva i mittstrålfåran testade jag idag, ska se om även det kan ge resultat! 

Blev så himla glad även om det är en liten skillnad så är det ju tydliga framsteg! Om några veckor ska vi allt se att strålen är lika slät och fin som min egen handflata, precis så som en TRAMPDYNA ska vara!

En liten update om hovbölden också. Den har läkt helt nu och är inte längre öm vid tryck, så nu kan jag börja använda bootsen igen! Så ska vi allt få fart på träningen och stråltrycket! Ska försöka få tag på filt tyg jag kan klippa till och fixa bra inlägg i bootsen så strålarna får ännu mer tryck på sig så kommer dom nog bli fina på ett litet kick!

Vi är på gång!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar