fredag 4 januari 2013

Vingligt värre!

Idag så fick jag testa min stallvärds ena sadel, en bomlös pfiff sadel. Till en början så var den rätt bekväm att sitta i. När man red rakt fram! Så fort vi började jobba mer så vinglade och svajjade jag som tusan hit och dit och därav gjorde Lucky det också som blivt ganska känslig för tyngdförlyttningar. Mina tår pekade rakt ut och jag hade ingen kontroll över mins skänklar alls haha. Och traven ska vi knappt prata om hehe hade inte velat se mig rida idag!

Sadeln jag red i idag.
Den andra sadeln som min stallvärd har, en bomlös dressyr sadel. Barfoot London, superskön och stadig sadel! En sån ska jag köpa så fort ekonomin rullar igång igen.
Jag tränade böjningar med Lucky och det gick mycket bättre idag när jag red med bett. Hittade några superbra hösilage balar att rida runt i en åtta! Lucky gillade det mycket bättre när han fick en anledning till att snurra runt. Även bra träning att bara gå mellan balarna där det va ganska trångt! Det var också första gången som han verkligen började söka sig framåt nedåt under ridning.Känns som vi börjar ta oss lite framåt nu!

Min käre sambo var snäll och kom ut och plåtade lite och han lyckades ändå fånga dom få stunder det flöt på ganska bra för oss!, hehe ignorera min snygga ''dagens outfit'' som jag matchade ihop så medvetet! not.













1 kommentar:

  1. Fina bilder, bara en liten sak som du kanske inte tänkte på vore jättebra om ni inte står på balarna när ni fotar räcker att det blir ett litet hål så får vi slänga hela balen. Inte lätt att ha koll på, men det hände förra året nämligen och är inte så skoj.

    SvaraRadera