fredag 18 januari 2013

Nysnö bus!


Nu har det äntligen kommit ett nytt lager med mjuk fin snö! Och det märktes på Lucky haha. Det var fullt ös medvetslös som gällde idag.

Började med att ta in honom och göra det dagliga pysslet och behandlingen av strålarna. Sen för lite uppvärmning så provade jag att ta en kort promenad med både honom och Yoshi! Och det gick förvånande bra faktiskt. Yoshi är ju lite hästrädd nu efter att Herren jagade ut honom ur hagen för några veckor sedan. Vilket jag tycker är bra, han behöver inte vara med ut i hagen och springa och att han ska ha respekt för hästarna. MEN jag vill ju ändå kunna ha honom med ut när jag rider etc i framtiden. Så det här var en bra träning!

Nyfiken häst, osäker valp.

Sen när vi kom tillbaka till stallet så var det dags för lite träning för Lucky. Jag hade tänkt mig ett lugnare longerings pass. men Lucky hade andra planer! Det var fullt ös som gällde! Han bockade, sparkade bakut, hoppade, studsade och kutade så snön sprutade! Men jag fick mig ett gott skratt och var bara glad och njöt över att se honom så busig. OCH snygg ; ) Arabhingsten i honom brukar komma fram vid sånna här tillfällen! Synd bara att jag inte fick med nått av hans rejäla stollryck på bild men det var lite svårt att både hålla i mobilen och en smått galen häst! Fick iaf några bilder från den galna cirkel leken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar