onsdag 25 januari 2012

Granngården


Godkväll!

Idag har inte mycket spännade hänt. Jag har jobbat och sen bara gjort det alldagliga pysslet i stallet. Fast juste jag har varit på Granngården och köpt två 20-liters hinkar och tre smaksatta saltstenar också. Hinkarna ska jag ha vatten i hagen med då stora baljan bara fryser... Hehe imorse stod jag på isen i baljan och hoppade utan att den brast så den var ganska genom frusen.

Så då tänkte jag ta de två 20 literhinkarna istället och bära ut i hagen på morgonen. Sen byta ut vattnet på eftermiddagen när jag kommer hem från jobbet och så får dom ju vatten i boxen på kvällen. Slita får man göra för att sina djur ska ha det bra på vintern! Men jag tycker att vatten är väldigt viktigt. Så jag sliter gärna!

De smaksatta saltstenarna köpte jag mest bara för att han skulle få lite godis. De verkade innehålla lite nyttigheter iaf, men jag köper inte gärna foder eller så från Granngården... De inehåller oftast mer onyttigheter än nyttigheter. Men iaf så var de tre saltstenarna i smakerna Banan, Honung/Klöver & Mint. Och den var honung/klöver jag hängde in i boxen och han verkade gilla den.

Nu är jag bara rädd att han ska över äta av den då den är god hehe får se hur den ser ut i morgon!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar