tisdag 24 januari 2012

Manikyr



Godkväll käre blogg!

Mitt internet krånglade igår och jag hade en allmänt dålig dag. (stress overload) så jag varken hann eller orkade blogga. Men nu kan jag tala om vad som skett sen senast.

Kent Wiberg min hovvårdare kom hit igår kväll och gav Lucky lite manikyr! Och självklart så var det inte så illa ställt med hans hovar som jag hade fått för mig haha. Utan hans fötter fick faktiskt beröm. Dom var väldigt fint välbalanserade och i övrigt riktigt fina. Så nu ska jag verkligen hålla efter på egen hand ordentligt och inte låta pauserna mellan underhållet gå för länge hehe. Och ge honom en riktig strålröte behandling med silvervatten! (Kan skriva om silvervatten i ett annat inlägg)




(Bilder från verkningen)

Kent kände också igenom Lucky lite snabbt på de ställen jag misstänkt att han har problem med. Högerbak och nacken. Och det var som jag trodde, har han spänningar hela vägen ner i högerbakben, därav hans svansföring åt höger och att han inte gärna sträcker ut det benet när jag kratsar hovarna eller verkar. Och även i nacken finns det en spänning precis bakom öronen, förmodligen på grund av någon olycka.

Så nu ska han stretchas var tredje dag ungefär i förebyggande syfte. Så då ska jag ta en 20 minuters promenad på kvällen innan jag tar in honom så han blir ordentligt varm i kroppen. Och sen stretcha båda hans bakben på detta vis:

(Bild från Google)

Och till helgen ska jag ringa homeopaten och skicka in en man analys på Lucky så jag kan börja ge honom rätt vitaminer/ Mineraler. Sen nästa månad får Kent komma ut igen och göra en helkropps koll på gutten och se hur han känns då! Ska bli spännande! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar