fredag 27 januari 2012

The week ends.


Puh äntligen är det helg!

Jag hann inte blogga och berätta hur det gick igår med promenaden och stretchingen. Men iaf så gick det jätte bra. Lucky blev inte det minsta förvånad eller irriterad över att vi tog en promenad istället för att gå till boxen direkt. Utan han knatade glatt och piggt på och vi gick en runda inne i samhället. Så härligt med gatlampor hehe. Och han tyckte det va riktigt roligt då det var ett tag sen vi senast gick inne i Lysvik. Han tycker ju det är så kul för det finns så mycket att titta och nosa på överallt haha.

Och när vi kom hem så stretchade jag bakbenen, och blev rätt förvånad över hur ''villig'' han var att göra det. Han stretade knappt emot nånting. Och sen masserade jag honom lite i nacken och gud vilka ljud han gör då haha. Står verkligen och stönar hästkraken, får väl hoppas att det är för att det är skönt.

(Mobilbild från promenaden igår kväll)

Idag var det ju tänkt enligt mitt ''schema'' att vi skulle gå en promenad i skogen. Men jag hade verkligen ingen lust alls. Och Lucky var inte heller direkt pigg på att göra något. Hade han frågat så hade jag nog gått en sväng, men han verkade föredra att bara gå och vila i hagen idag. Så jag bara borstade av honom lite och myste en stund.

Men jag fotade runt lite på gården och tänkte visa er hur vi har det! 


Luckys utebox! Slowfeedingnät till höger. Reflexerna på hinken har jag satt dit för att han inte ska fastna med manen/svansen i hantaget till hinken. Har hängt många tofsar av hår i den innan.


Bild på uteboxarna där Lucky och hans box & hagkompis står. Hagen dom går i nu är den på andra sidan vägen precis där bakom. 


Ingången till det ''vanliga'' stallet och sadelkammaren till höger. Höloftet upp för trappen.


Sadelkammaren hehe ganska fullt men mysigt!


Mina två korgar som jag har borstar och övriga saker i. Jag tycker det är mycket finare än en ryktpåse eller ryktlåda.


Inne i stallet, två fölboxar och en mindre box.


Lucky står och käkar av balen i hagen och är allmänt nöjd. Och står helt rakt med benen som tyder på noll smärta i strålarna! Härligt att se då han har varit lite öm i fötterna.

Ja det var lite bilder från gården! Och jag bor cirka 2 minuter bort hehe. Jag kan se gården om jag går upp på vägen utanför vår lägenhet. Ganska härligt! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar