lördag 28 januari 2012

Promenad


En nöjd och glad häst på promenad )

Ja idag blev det en promenad istället för träning hehe att göra ett schema verkar inte funka för mig alls. Men idag hade faktiskt varken jag eller Lucky någon lust med något annat. Så jag satte på hans ''fin'' grimma och tog en promenad istället. Och det blev en riktigt trevlig och mysig runda!

Blev så glad också när vi kom ut på ett ställe där det låg stenkross på vägen, alltså rätt stora vassa stenar som låg utrspritt och jag trodde då att Lucky skulle ömma som satan där och stapla sig fram. Men hästskrället traskade på utan att ens slå av på takten! Och jag såg tillochmed hur han trampade på några riktigt stora & ''vassa'' stenar rätt på med hans dåliga strålar fram som han ömmat med så länge, utan att visa någon som helst obehaglighet! Glad blev jag!

( Stenkross? Inga problem! )

Nordsvensken Ulster kommer för att säga hej! )

Och när vi gick förbi en gård där det går två bruksnordisar så kom valacken springande. Dom brukar aldrig annars bry sig om oss när vi går förbi, men idag ville han tydligen hälsa. Var så gulligt sen när vi kom tillbaka förbi dom så gnäggade dom åt varandra ett par gånger. Och nordisarna ropade väldigt energiskt medan Lucky typ spelade cool haha. Kunde verkligen höra deras ''samtal'' i huvudet.

Nordisarna: - TJAAAA!!
Lucky: - Hallåj.
NordisarnaVA GÖRU !?
Lucky: Äsch traskar lite. Ska väl dra hemåt nu.
Nordisarna: JAHA HEJJRÅ!

( Fina Ulster )

Blev glad också att Lucky lyssnade på mig här, då jag faktiskt lät honom sträcka fram näsan och få hälsa på Ulster. Var beredd på några skrik och karate sparkar från nån av dem. Då det inte var så länge sen min Lucky var hingst. Men han var så artig och snäll så! Hehe arabhingsten i honom dök upp igen. Men han lyssnade ändå på mig och följde med därifrån när jag bad honom och då ignorerade han Ulster som travade bredvid oss på andra sidan staketet helt och hållet!

Jag klicker tränade faktiskt lite när vi kom hem också. Försökte mig på en början till buga. Och han var lika duktig och snabblärd som alltid! Ska bli kul att se hur snabbt han lär sig detta. Blev lite bökigt bara då jag hade honom i grimskaft på stallbacken, hehe är ju van att ha honom lös. Så i morgon blir det nog klickerträning ute i ''padocken''

Lucky gav igen också för alla snabba avborstningar på kvällarna som det blivit den här veckan. Idag var han väldigt ''att bli ompysslad'' sugen så han lät mig borsta färdigt en gång. Sen slängde han sig ner och rullade sig UTAN att skaka av sig något. Och jag fick borsta igen, och då gör han det igen! Haha detta upprepade han 3 gånger. Sen var han nöjd.


Detta är verkligen en egenhet han lärt sig. Då om han bara rullar sig ''vanligt'' så skakar han alltid av sig efteråt. Men vill han att jag ska borsta mera så gör han så här! Och står sen och ser oskyldig ut. Sötnöt!

Juste! Ringde homeopaten idag och har beställt tid för man analys på gubben. Så ska lägga kuvertet med hans hårstrån i på lådan imorgon. Ska bli super spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar