lördag 21 januari 2012

SnöPromenad!



Igår så tog jag och Lucky en liten snöpromenad efter jag kom hem från jobbet. Jag tvingade ut honom i den djupare snön, vilket tyvärr inte är direkt djup just nu, men iaf så han skulle få träna på att pulsa fram i den lite och lyfta fötterna lite extra. 

Dock är han fortfarande lite osäker och rädd att det ska vara halt så han var lite ofocuserad men samtidigt väldigt pigg och framåt. Hehe jag hängde knappt med. Men han var ändå jätte duktigt och gillade att få komma ut en sväng. Jag hinner ju nästan inte göra något alls under veckodagarna då jag jobbar och när jag kommer hem är det mörkt och det har varit väldigt halkiga vägar här hittills under vintern, men det börjar ljusna ute nu så förhoppningsvis så ska vi kunna sätta igång med träningen lite mer seriösare dag för dag!

Idag är jag sugen på att testa långa tyglar igen då vi inte gjort det sen i sommras. Så om vädret tillåter så ska jag nog ta med honom in i ''lekhagen/padocken'' som egentligen är en framtida lösdrifts hage och testa det! Har jag tur kanske nån kan följa med och fota oss lite. Annars får jag försöka ta någon bild själv.


En bild från när vi testade lite långa tyglar i sommras, dock var han fortfarande matgalen då och drog bara ner i dikena haha. Men forhoppningsvis så ska han focusera och anstränga sig lite mer nu.

Långa tyglar är ungefär som tömkörning fast du går lite bakom och vid sidan av hästen du ''rider'' hästen från marken. Spanska ridskolan och övriga som tränar akademiskt börjar så här.



Lite bilder på hur långa tyglar ska se ut. 

Jag hör av mig lite senare ikväll och berättar hur det har gått!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar