fredag 20 januari 2012

Ronja & Lucky!


Hej & Hallå!
Ronja Jonsson heter jag och är en snart 21 år gammal hästnörd. Jag bor för nuvarande en liten ort som heter Lysvik som ligger i vackra Värmland. Jag jobbar som elektronikmöntör men hästintresset är verkligen mitt liv! Jag förespråkar barfota hästar och har gått barfotaverknings kurs för Ove Lind och Kent Wiberg. Jag har även gått en kurs om ''positiv träning'' med Gryning. Och jag suger i mig all kunskap jag kan och finner logisk.

Jag har alltid haft hästar omkring mig men aldrig någon helt egen. Men nu är jag numera ägare till en underbar ridtravar valack vid namn Dortemo Lucky. Jag köpte honom i augusti 2011 och vi har hittills spenderat sex underbara månader ihop!

Lucky klev in i mitt liv och stal mitt hjärta och jag ''räddade'' hans. Han kommer direkt från travet men på grund av många olika orsaker så gick det inget bra för honom och han såldes eller skulle ha åkt på slakt. Men jag var lyckosam nog att hitta honom i tid.


Våra mål just nu

Då jag inte tänker rida Lucky (krävande ridning) på ett tag framöver så kommer jag mestandels jobba och leka med honom från marken genom klickerträning, långa tyglar och frihetsdressyr. Anledningen till att jag inte vill rida honom är för att han inte är fysiskt redo för det än. Det kanske inte syns på honom nått speciellt men han är lite sned i kroppen och han har lite spänningar och obalanser i kroppen som måste jobbas ut och bort först. Och han måste också bli frisk ''innifrån och ut'' genom att skicka in en analys och få reda på vila specifika mineraler och vitaminer han behöver. Men när han är redo för det så vill jag börja rida akademiskt med honom!

Det var en väldigt liten del om oss för tillfället! Men jag hoppas att ni vill lära känna oss på djupet och följa med på våran resa ihop mot en större förståelse för varandra och en förhoppningsvis stark vänskap.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar