söndag 22 januari 2012

Workout


Idag så tränade jag och Lucky på ''Långa Tyglar'' igen! ( Se bildbomben från dagens träning i inlägget under) Och han var minst lika om inte ännu duktigare idag. Han förstod direkt vad det var vi skulle göra och traskade på nästan uttråkat haha. Allt annat än jag var intressantare idag. Men fick några stunders focuserande och då var han verkligen underbart duktig.

Vi gjorde några försök till öppnor och skänkelvikningar, och han är inte verkligen helt ute och cyklar, men ändå en bit kvar till ''perfektion'' men det är väl det som är meningen med träning!

Och jag blev så sjukt stolt över honom när jag testade att be honom trava. Och han gjorde det! Alltså travade långsamt och mer ''samlat'' bredvid mig medan jag fortfarande gick. Och även om det bara var några steg åt gången så var han bra mycket duktigare än han ''borde'' ha varit då detta är väldigt påfrestande och ansträngande. Och desutom så brukar det vara väldigt svårt för hästarna i början att förstå att dem ska fortsätta trava fast människan fortfarande går. Men han VISSTE vad han skulle göra, men det vara bara för jobbigt och svårt just nu.  Och han har förmodligen många spänningar som tar emot extra. Men ändå så verkligen försökte han så gott han kunde och det betyder sjukt mycket! Dock är inte detta jag kommer träna speciellt mycket förens någon varit ute och känt på honom först.

(Lucky när han travar långsamt och ''samlat'')

Vi avslutade träningspasset med lite klicker träning! Och han vägrade sluta när jag ansåg att vi var klara haha. Han vägrade bli tränsad så vi kunde gå och detta har han aldrig gjort förut, och han sprang fram och tillbaka och förtvivlat gjorde ''klicker övningar'' Min sötnöt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar