lördag 21 januari 2012

Klick Klipp! (Filmklipp)

Här kommer mina två allra första videoklipp på mig och Lucky när vi klicker tränar! Det ni kan se i videoklippen är: Puss, Kram, Target (Nudda), & ''följa John''. Kan berätta mer ingående om varje trick och hur jag gjorde i separata inlägg under veckan!

Måste också tillägga att det var första gången vi tränade utomhus ( har hittils alltid varit i boxen på kvällarna), med honom helt lös och vi var ensamma i ''lekhagen'' och att ''följa John'' är inget vi tränat in över huvudtaget innan dessa två filmklipp! Jag testade en gång i somras när han gick ensam i en hage och visst han lunkade efter. Men väldigt oengagerat. Stor skillnad mellan då och nu!

Första Klippet:



Andra Klippet:




Det andra klippet innehåller även vår första ''Cavaletti övning'' Dock var han inte alls sugen att bli riden den dagen på grund av lite olika anledningar så jag red kanske bara 15-20 minuter och gjorde lite lyfta fötterna övningar. Och sen lekte vi ''Följa John'' istället för andra gången! Och det var självklart mycket mer uppskattat från hans sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar