måndag 12 mars 2012

Ensam.



Ja nu är Lucky ensam igen. För igår kväll när jag kom till stallet för att ta in honom så var han redan inne. Dom hade då släppt ihop Roi och unghingsten och invigt lösdriften. Lucky stod självklart och skrek men var rätt lugn ändå. Och blev ännu lugnare och tystnade när jag kom. Men så fort jag försvann ur synhåll så började han skrika igen. 

I morse så ringde inte min klocka i tid så dom hade plockat ut Lucky när jag kom dit och då stod han lugnt och åt. Men kom rusande upp till staketet när jag kom. Gubbe liten helt desperat efter lite sällskap men ändå lugn och sansad så det kändes väldigt skönt! Jag kelade med honom en stund och gick sen för att mocka och göra klart allt. Hästarna ropade efter varandra lite då och då, men inga panik utfall. Så det känns väldigt bra. 

Ett plus är ju att Lucky nu kommer få gå ute nu ända tills tolv på nätterna när jag kommer hem och komma ut vid 7 på morgonen. Känns mycket bättre att han får vara ute mer än inne i boxen. Och det kommer nog han uppskatta också. Men skulle det vara riktigt busväder eller så, så får gårdsfolket plocka in honom lite tidigare.

MEN en kul sak är att jag kanske kommer få ta upp mitt mini shetlands sto som sällskap till gubben istället. Och det har jag nog inte berättat om? Att jag faktiskt har tre ponnyer till!

Dock står dessa tre hos min mormor nere i västmanland. Och bara en av dem är helt min enligt papper, men iaf dessa tre är:

Refanette


Nettan är ett russsto som vi haft i familjen i hela mitt liv. Vi hade nämligen ett russstuteri nere i västmanland när jag var liten och vi födde upp henne där. Dock var hon såld till en ridskola nått år, men vi köpte tillbaka henne och sen dess och tills hon dör kommer hon alltid att vara kvar inom vår familj. Hon lärde mig allt! Och jag älskade vår guld tid ihop. Nu är jag ju dock förstor så hon går bara och får vara häst hos min mormor. Kul fakta om henne är att hon föddes en kvart eter mig! Vi är lika gamla! :)


--------------------------------------------

Lilla Gula Citrin


Citrin är en renrasig mini shetland. Henne köpte min mormor för några år sen som sällskap till Nettan. Dock har dom aldrig direkt gillat varandra. Och jag gillade faktiskt inte henne heller till en början! Hon var tjurig, dum och bitig. Nu däremot älskar jag henne och hon har blivit en super mysig liten dam och längtar efter dagen jag får hämta henne och ha henne hos mig. Hon är min fast dock inte på papper. 

Och det är alltså hon som blir ett möjligt sällskap till Lucky ganska snart hoppas jag om jag bara får klartecken från stallägarna! Hoppas på det för skulle älska att få pyssla med en ponny igen. Det är ju ändå det jag växt upp med.

Fina gumman i somras när jag tackade henne för lilla Felin 

-----------------------------------

Lilla Felin


Felin är ett stoföl efter Citrin! Och det är hon som är min på papper. Dock har min mormor snott henne av mig då Nettan och hon är verkliga bästisar! Och Nettan brukar inte gilla andra hästar. Så dom två kommer få gå ihop så länge dom kan. Dom kommer säkert hamna oss mig allihop en vacker dag när jag har ett eget ställe.

Rätt liten e hon!
------------------------------------------

Freddy


Freddy är felins pappa. Troligtvis var han minishetland korsat med något annat då han var lite ädlare än en shettis när han var som finast i kroppen hehe. Sen blev han lite tjockare med tiden. Och honom ägde vi också några år. Men han blev mer och mer hingstig och dum på senare tid och min mormor hade inte plats åt honom. Så han fick ett nytt hem för några månader sen.

Mysig var han ändå den lille

Ja så det var lite om mig och mitt liv som ni inte visste! Och nu får ni hjälpa mig att hålla tummar och hovar att Citrin får komma upp! Och isåfall så kommer hon nog redan till helgen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar