fredag 2 mars 2012

A Long Ride.


Yes, idag blev det en REJÄL tur för mig och gubben! Vi red nästan en hel mil. Cirka 9 kilometer iaf. Och det var första lång rundan på bra länge. Och stackars gubben blev rejält svettig. Men han var pigg och glad hela vägen och vägrade att skritta på hemvägen! Han skulle trava sista biten. Han var rent av het! Inte så kul när det kommer bilar... Iaf så jag fick promenera med honom när vi kom hem för att skritta av honom haha det såg ut som jag hade duschat honom kan jag lova.

Det gick för övrigt jättre bra under turen. Och han var minst lika duktig nu att gå ut på isfläckarna som sist om inte DUKTIGARE! Vi kom nämligen ut på två ställen där det var ren blankis/ svällis! Alltså helt glatt yta. Och jag undrade om jag skulle vända. Men han tvekade inte utan gick rätt på och visst så halkade han till lite då och då, men han hade hela tiden balans och kunde parera vikten mellan hovarna och höll lugnet! Vilket han inte gjorde i början, då stressade han upp sig och spände sig. Visst han gillar det fortfarande inte och vill skynda sig över, men han håller sig lugn och sansad och är inte lika spänd.

Från långrundan idag, här började biten med alla isfläckar då denna väg ligger inne i skogen och i skuggan. 

Igår förövrigt så hann jag inte blogga! Hade fullt upp med massa hemma stök. Tvätta och städa och sånt. Men gjorde inget direkt intressant i stallet igår heller. Satte nämligen bara igång med den ypperligt roliga uppgiften att mocka hagen! Sådär lagom kul syssla. Men rätt härligt att få jobba lite med kroppen ändå.


I morgon så ska jag åka in till stan för lite shopping, och då blir det bland annat stopp vid Hööks & färjestad shoppen. Så mycket möjligt att man kommer hem med nått smått och gott till gubben! Men ska främst till Ikea och köpa lite grejjer till lägenheten :) Så i morgon får gubben vila, vilket nog inte är så dumt efter denna dag! För både jag och han kommer nog ha lite träningsvärk i morgon!

Hoppas ni haft en trevlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar