lördag 31 mars 2012


Hej på er!

Igår tog jag och gubben en liten tur ute i blåsten. Hehe gick väl inte sådär jätte bra då Lucky faktiskt drog iväg med mig för första gången. Det gick jätte bra till en början och han joggade på fint och var uppmärksam och lyssnade på mig, tills jag råkade lägga i fel växel och då liksom försvinner han in i sig själv och blir okontaktbar. Iaf så var vi inte långt hemifrån så han sprang ju hem. Men jag tackar vår skyddängel att vi inte möte någon bil!

Och jag blev varken rädd eller arg utan bara satt lugnt på honom och pratade och klappade tills han kom tillbaka till mig och  sen vände jag direkt och red en runda till i skritt. Så han skulle få varva ner och inte ''vinna'' på att springa hem. Och det gick jätte bra och han skämdes rätt rejält och skötte sig exta bra och var uppmärksam på mig till 100% haha.

Filmade lite under ritten! Och det är i den sista frekvensen han drar haha synd att det slutade filma precis då! Hade faktiskt varit lite kul att se.



Och igår kväll åkte jag iväg till en kompis några mil bort. För dom ska nämligen ha en grundkurs i hovvård där nu i helgen! Som jag var iväg på i somras, där man alltså lär sig att verka barfota hovar. Och jag åkte dit för att träffa alla hästtjejer som man bara känt över nätet och det blev en sen kväll haha. Var hemma fyra på natten! Men super kul att träffa alla lika sinnade själar och bara snacka häst i flera timmar.

Idag hade jag tänkt verka Lucky men det blåser nått så fruktansvärt. Så tror varken han eller jag skulle uppskatta att stå ute på stallbacken och göra det idag. Så får se om det blir i morgon istället. Och då tänkte jag försöka få med någon som vill fota lite också. För tror han får vila lite efter den rundan han tog med mig igår haha.

Hoppas ni får en fin & hästig helg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar