onsdag 28 mars 2012

Tack Lucky [v]


Ja tack till gubben min! För idag kom jag nämligen i ett par jeans jag inte har kunnat ha på typ. Tusen år? Hehe så det är bara plus med att skaffa häst! 

Iaf så jobbar jag kvällen den här veckan vilket resulterar i att inget vettigt blir gjort i stallet förutom de dagliga sysslorna... Jag jobbar ju 14:00-23:30 och är hemma cirka 00:00. Sen upp vid 06:30 och ta ut hästarna och mocka och fixa och sen vill man gärna åka hem igen och sova nån timme till så man orkar med kvällen. Samt att man måste hinna laga mat emellan där och göra andra hemma sysslor. 

Vilket är skit jobbigt! Då jag har massor med inspiration och ideer! Men det får vänta till helgen och nästa vecka då jag slutar två istället! = Dirr till stallet och leka leka leka! Ska också rida ut och låta honom springa av sig rejält ute på rakan (vår spring sträcka) då dem fixat till den vägen nu så den såg jävligt perfekt ut för just det! 

Och vill ni veta en rolig sak? I Maj kommer Mike Beck till sysslebäck och har clinic en hel helg! Jag kopierar texten från evanemanget så får ni se vad det handlar om!


''I slutet på Maj, exakt datum är inte bestämt än ( vilket medför att det går att påverka än;) så kommer vi att ha en hästhelg i Sysslebäck. Mike Beck från USA kommer och ska ha en clininc 3 dar. Mike växte upp med Bill och Tom Dorrance. Han är otroligt duktig med hästar på alla sätt. Han har jobbat mycket med Buck Brannaman, Pat Parelli, Leslie Desmond mfl mfl.

Clinincen kostar 1800 för hela helgen om man har häst med sig och då ingår allt utom boende. Dock har vi billiga övernattningsmöjligheter.
Vill man komma som åskådare kostar det 250 kr för alla dagarna.

Dag 4 gör vi "slutprovet" Då ska vi nämligen driva ett gäng kor, kvigor och tjurar upp till en säter, totalt 9 djur tror jag. Denna tur brukar alltid va väldigt lyckad, många glada ryttare och hästar!:) Här kan man välja om man vill "jobba" eller ta det lugnt och njuta av naturen. Vill man ha en lugn tur så rider man fram i fronten. Det är frivilligt.''

detta är alltså vad gubben och jag ska åka iväg på! Men mycket förberedelser innan dess. Måste last träna, åka iväg till lite ställen med honom för att se hur han reagerar, bland annat tänkte jag försöka åka upp dit vi ska en gång innan och få rida med dem den rundan vi ska valla kossorna på för att se hur gubben reagerar och känner sig.

Och inom en snar framtid så ska jag & Matilda åka och hyra ridhuset här i närheten och åka dit med Lucky & Roi! Så ska jag testa rida runt där lite för det är ju snart dax för Christoffer Dahlgren igen om inte det krockar med clinicen. Och då åker jag ju hellre iväg på den! Christoffer kommer tillbaka med jämna mellanrum så det hinns med.

Så snart hoppas jag på en tid full späckad med roliga aktiviteter! Kram på er sålänge!


Cowgirl?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar