söndag 25 mars 2012

One of those rare days.


Ja idag har varit en såndär ovanligt bra dag där liksom inget har gått snett. Allt har bara flutit på, varit lugnt och mysigt. En riktig guldklimp för mig från en tid av bara skräp dagar! Promenerade till stallet vid cirka halv fem tiden och då skulle Roi iväg på löshoppning så jag möttes av den vanliga synen, Lucky instängd i sin box med boxdörr gallret stängt, och han orolig, svettig och skrikig.

Men så fort han fick syn på mig komma promenerandes över gårdsplanen så slutade han genast att skrika och slänga runt sig och jag gick in till honom, plockade ner boxgallret så han kunde ställa sig och titta ut och jag började borsta som vanligt. Och han lugnade sig snabbt och ställde sig och vilade och tittade på medan dom lastade roi och åkte iväg. Inte ett ljud. Det känns lite speciellt tycker jag. Det måste väl ändå betyda att man är en flockmedlem för honom. För det stod folk ute på gården och pratade och packade bilar och höll på. Men han blev bara lugn när jag kom.

Iaf så vi tog en promenad ihop och jag tog med kameran och testade den svarta repgrimman på gubben för första gången, vilken som var rätt liten hehe men orkade inte byta. Blev en super mysig runda ute i solen och värmen! Det stekte verkligen, helt underbart! Vi gick och ''pratade'', busade och ibland stannade vi och bara gosade . Helt perfekt är bästa beskrivningen.

Lite bilder från promenaden! Klicka på dem för att se dem större.







 Sista bilden är en bild jag tog på honom i hagen och har redigerat lite. Min Linslus!


När vi kom hem så märkte jag att Lucky inte var riktigt nöjd med bara en promenad, så jag tog ut honom på gårdsplanen och provade för första gången ''The friendly game'' en av de sju lekarna från Parelli. Och det gick så jävla bra! Han brydde sig inte ett dugg. Och när vi var klara med det så kom Matilda och Roi tillbaka och då tänkte jag att jag nog ville ha ett litet filmklipp på oss när vi provar det här, så jag plockade ut Lucky igen och Matilda fick filma lite. 

Hehe dock måste detta nog vara det mest flummiga, oseriösa och ofocuserade träningsklippet ever. Lucky var rejält uttråkad den här gången och det syns i klippet, men ni ser iaf vad det var jag gjorde för något. Men ni får försöka föreställa er det lite mer seriöst och focuserad helt enkelt hehe.

Hey i guess this is just us [v]





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar