söndag 11 mars 2012

Pyssel & Plock


Idag så promenerade jag bort till stallet och bara pysslade där i några timmar. Tvättade ur Luckys krubba ordentligt och även vatten hinken. Sen städade jag i foderhörnan och lite inne i stallet och plockade iordning i min hörna inne i sadelkammaren. 


Sen smörjde jag upp och plockade ihop ett nytt träns också. Eller ja ett gammalt träns egentligen, det är väldigt enkelt med bara nackrem men väldigt fint just därför. Satte hacket på det och hoppas att få testa det snart och ta nån bild på det. Det påminner om tränset i bilden ovan, fast det är något ljusare och lite rödare i färgen samt lite bredare remmar och ingen käkrem. Tog även curbstrapen från mitt sidepull och fäste på hacket. Då det som sitter på är väldigt ljus beiget som ni ser på bilden. Men remmen jag tog från sidepullet matchade nästan tränset helt! Och nosluddet får ju sitta kvar och täcka den fel färgade nosremmen ;)

Tänkte jag skulle köra en liten fråga till er läsare!

Vilka färger tycker ni att gubben skulle vara fin i? Alltså grimmor, schabrak, lindor, nosludd och sånt. Jag har ju fastnat för beiget. Men svårt att hitta saker i det nu för tiden. Så har ni några andra ideer? 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar