lördag 10 mars 2012

Knasigt väder

Fula moln över Lysvik idag

Ja jag blev inte klok på vädret idag. Först en super härlig förmiddag med nästan 20 + i solen och klar himmel. Sen på en helvändning började det riktigt stormblåsa och spöregna! I typ, en kvart? Haha sen blev det vindstilla och nu klarnar det upp igen. Knas








Iaf så har jag och gubbe gutt haft en riktigt fin förmiddag ute i solen! Haft lite hovmanikyr först och övrigt pyssel. Sen klickertränade vi i kanske 20 minuter och tog sen en långpromenad. Vi klicker tränade ju lite igår kväll också men då var han så jäkla super taggad och över ambitiös att han blev alldeles för uppe i varv för att vi kunde få till något ordentligt. 

Idag gick det lite bättre men han blev ännu igen lite väl upp i varv och ska göra allt på en gång och blir för ivrig på belöning. Så det blir liksom inte riktigt bra. MEN han verkar vara en natur begåvning på att buga! Han gör nästan rätt utan att jag behöver hålla i hans ben. Kommer nog bli bättre också om vi tränar någon dag då han är lite trött och inte riktigt så belönings ivrig. Kommer nog inte dröja länge innan han lär sig det där! Bara han kan lugna ner sig lite hehe.

Haha måste visa denna präktiga sak jag fann i stallet igår! Mutant morot!


Nu har jag förövrigt precis stökat klart i lägenheten. Plockat, städat och tvättat. Och nu inväntar jag en vän som ska komma och ha filmmys med mig! Ska bli riktigt gott att slänga sig i soffan nu och fläska med onyttigheter.

Måste bara till sist visa dessa två bilder jag hittade när jag städade idag på mig och lilla Tanja. En liten korsningsponny, troligtvis fallabella & shettis. Som var min mosters och som jag fick ha lite som min när jag var där. Underbart speciell liten dam! Klicka på bilderna för att se dem större!



Hehe älska stilen också! Pokemon T-shirt, addidas brallor och barfota<3 Min barndom det!

Hoppas ni andra haft en fin lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar