måndag 5 mars 2012

Hej!



Förlåt för dålig uppdatering! Men jag har haft det både lite bra och lite dåligt de senaste dagarna då både mycket och lite har hänt eller hur man ska kalla det. Så har varken orkat eller hunnit.

I lördags så var jag ju borta hela dagen och handlade. Det var en kul och härlig dag och det jag köpte till Lucky var en burk med magnesium. Inte lika bra som det jag hade innan, men en budget variant som får duga tills vidare helt enkelt. Dock gillade inte gubben det direkt och mycket av maten blev kvar i krubban. Vilket jag kan förstå då konsistensen var som småfint grus ungefär! Kan inte vara så där jätte trevligt att tugga på. Jag ska testa att krossa det lite så det blir lite pulvrigare och se om det funkar bättre då. Så får jag köpa det godare åt honom sen när jag har råd igen.

BLÄ! tycker gubben kräsen!

Förövrigt så har jag bara haft massa med otur de senaste dagarna! Klantar mig och gör mig illa på ALLT!  Och saker bara krånglar och går sönder. Mina armar ser ut som jag hatar mitt liv ungefär hehe riv och skärsår överallt från jag vet inte vad! Raspar, hö och all annan skit man jag riva sig på antar jag. 

Lucky var lite halt igår när jag kom till stallet. Haltade lite lätt på högerfram men han var inte varm, svullen eller hade något under hoven. Jag verkade honom lite och tog en promenad med honom och hältan försvann under promenaden. Så antingen var han lite stel bara eller så hade han nån liten lättare sträckning. Det är ju lite halkigt fortfarande vid ingången till hagen. 

Lite bilder från gårdagens pyssel, då jag först pysslade med gubben ute i solen samt verkade hovarna lite och sen promenad.



Ett ljus i den numera mörka vardagen! Luckys fossingar som börjar bli så fina! Mittstrålsfåran är nästan helt borta :'D


Ja och så tillbaka till oturen då. Igår havererade nämligen bil helvettet också. Så nu måste jag lösa hur jag ska ta mig till hästarna på morgonen innan jobbet och hur jag tar mig till jobbet också för den delen då även sambons bil är pajj. Ska fråga gårdsfolket om Lucky & Roi kan gå i lösdriften tills min bil är fixad. Den används ju ändå inte ännu. Så hoppas på det! Och nån att samåka med finns det ju. Men då måste jag lösa ''hästproblemet'' först.

Japp och till råga på allt så är i princip alla mina pengar slut. Innan månadens ens har börjat! Hehe kommer bli en spännande månad det här alltså. Kommer nog bli på håret strax innan lönen. 

Men jag är pigg och glad och hoppas på det bästa! Ska strax knata iväg till stallet och pyssla lite. Så får vi se om det blir lösdrift för gubben resten av veckan då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar