fredag 16 mars 2012

Still going strong.


Eller ja typ. Bilen har ruinerat mig totalt och den är fortfarande inte helt betald ändå. Och jag är sjukt trött efter min första skift vecka. Det blir ju en liten omställning i vardagen. Och därmed har jag inte gjort nått med Lucky på hela veckan förens idag. Vilket känns jävligt jobbigt då jag ju äntligen hade fått inspirationen tillbaka att verkligen sätta igång med saker ordentligt. Och därav dålig uppdatering här för den delen.

Idag iaf så var min moster, mamma och syster och hälsade på och jag visade lite snabbt lite klickerträning med gubben, vilket gick skit dåligt haha. Han var inte alls in the mood för det. Utan han ville ut ur hagen och göra nått. Så jag slängde mig upp barbacka för första gången på ett tag och tog en tur i solen. Dock fick jag hoppa av efter halva rundan då jag blev så jävla stel i benen haha. Så det blev en promenad också men det var minst lika mysigt. Och att det var stekande hett i solen och klarblå himmel gjorde förmiddagen underbart perfekt! Det behövdes verkligen.



 


Jag testade också tränset jag hade plockat ihop, dock så passade inte remmen som jag tog från ett annat träns, så fick ta tillbaka orginalet från hacket. Men det satt inte riktigt rätt och Lucky verkade inte gilla det riktigt heller nått va på tok. Så jag får se om jag kan fixa det annars så skiter jag i det och kör på dem andra tränsen jag har bara. Har varit riktigt sugen att testa rida i repgrimma igen! Får se om jag kan göra det i morgon och om någon kanske vill vara snäll och fota lite då.

Har börjat fundera på ett bett som jag är sjukt sugen att testa men är samtidigt väldigt tveksam emot. Men det ser så härligt fritt ut! Här nedan ser ni det. Klicka på bilderna för att se dem större.





Pluset är ju att remmar man slipper! Plus att det inte finns något tryck i nacken. MEN det måste ju bli ett litet konstant tryck på tungan? Men skulle vara riktigt spännande att testa nån gång. Det är alltså ett bett i rent läder som man fäster direkt under hakan på hästen. Så ett bett som man 

Vad tycker ni om detta läderbett?

Nej nu ska jag göra mig iordning för en after work med min grupp på jobbet! Blir bowling, mat och babbel! Kan behövas det med!

Hoppas det är bra med er alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar