söndag 11 mars 2012

Luckys egenheter # 2


Kom just på att jag startade denna lilla mini serie för typ asmånga veckor sen. Och tänkte att nu är det nog dags att uppdatera!

Så här kommer Luckys egenhet nr 2!

Lucky
Den rullglade



Japp. Lucky älskar att rulla sig. Dock tursamt nog bara där det är torrt! Han rullar sig bara ute när det är torrt och dammigt på marken. Men varje gång jag tar in honom så är det första han gör att slänga sig ner och rulla sig ett antal gånger på båda sidor.


Han har även lärt sig att jag borstar honom grundligt efter han rullat. Vilket ju är väldigt skönt! Så när jag tar in honom och han vet att jag ska pyssla. Så slänger han sig ner och rullar sig gruuundligt. Och skakar inte av sig det när han ställer sig upp! Han verkligen anstränger sig för att bara skaka lite lite på huvudet. Då vill han alltså att jag ska ha mycket arbete framför mig. 

Och känner han sig inte riktigt nöjd när jag är färdig efter en halv evighet. Ja då slänger han sig ner och gör samma sak igen när jag precis borstat klart. Och då är det bara att sätta igång igen! Än så länge brukare han hålla sig till högst 2-3 gånger och sen är han nöjd. Men vissa dagar har han varit olidlig när han är extra pyssel sjuk. Och det är faktiskt inte så kul att rykta ur den där jädra tjocka manen tusen gånger innan man ska ut!


Och vill han bara rulla sig och inte vill att jag ska pyssla, ja då skakar han noga av sig efter rullningen och ställer sig och äter. Dock får man tyda lite kropps språk då för ibland vill han ha pyssel ändå men kanske bara inte lika länge som annars.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar