onsdag 7 mars 2012

Kaos


Är det i mitt liv nu kan jag tala om. Bilen kommer bli SVINDYR att laga, cirka 7000:-... Och jag är i princip pank denna månad så jag vette tusan hur jag ska lösa detta...

Och till råga på det så är Lucky fortfarande halt. Förmodligen inget allvarligt dock. Utan han har nog vrickat sig eller sträckt sig. Men det blir ju ändå ett oros moment som gnager på mig. Så han får gå med fleece lindor på frambenen nu för lite extra stöd och värme. Får se om det hjälper lite.

Och till råga på DET så ska jag börja jobba skift nästa vecka och ska göra det i tre veckor. Så kommer jobba varannan vecka 14:00 - 23:30 och varannan vecka 05:30 - 14:00 och detta kan ju ta ett tag att anpassa sig till så kommer nog bli lite tungt att uppdatera regelbundet! Hoppas ni förstår det. Men det bra är ju att jag får lite extra tid i stallet.

Men nu måste ju gubben få vila sig tills benen är bra. Så vi får se när vi kan sätta igång igen. Men lite klickerträning kan vi ju alltid få till!


Sånt är livet! Hoppas ni andra har det fint!


2 kommentarer:

  1. Usv va tråkigt! Jag vet hur det är med bil, jag var tvungen att skrota min.. och sen köpa ny..
    Jag skulle råda dig att ta av lindorna.. muskler och senor sväller när de används, och om en linda då sitter på hindrar den boldtillförseln ordentligt i benen, och då tar det desto längre tid att läka en skada, desto mer blod desto bättre. (vi har skrivit lite om det här http://lycklighast.wordpress.com/2011/12/01/varfor-behover-vi-benskydd/)
    Lycka till hoppas allt löser sig!
    Kram Joanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Intressant läsning då jag faktiskt funderat på den egentliga orsaken till lindor, inget jag använder direkt. men tänkte att lite extra värme till benen kanske skulle vara bra :) Och hältan verkar vara borta nu, men vet ju inte om just Lindorna var det som hjälpte, men nu är dem borta iaf!

      //Ronja

      Radera