fredag 17 februari 2012

Barbacka i solen!



Ja Idag blev det ÄNTLIGEN en liten uteritt! Den första på jag vet inte hur länge. Många veckor iaf. Och trots en risig början på turen med ett möte med en timmerbil på världens smalaste väg... Så blev det en riktigt mysig tur ändå ute i vår solen! Kan man säga det? Är det vår nu? Jaja idag var det det iaf! 

Min jobbarkompis som bor i samma lilla ort följde med üt och promenerade. Och då fick hon självklart leka lite fotograf också. :)

Måste berätta också att idag var det FÖRSTA gången jag vågade snabbtrava helt barbacka! Har bara små travat förut. Och det var näästan så jag vågade släppa honom ända in i galoppen, men där fegade jag ur. Lite läskigt när man inte känner sig så stabil eller i kontroll. Men Lucky sprang snällt och glatt med mig trots att jag skumpade fram & tillbaka och upp & ner haha. Och saktade duktigt av när jag bara ptrooade. Händerna måste jag ju ha i ett rejält mantag i snabbtraven för att sitta kvar hehe.

I morgon så åker jag till in till stan och ska hälsa på en kompis och blir kvar där under natten. Så ingen häst träning i morrn, men på söndag ska jag nog prova ut den spanska sadeln igen som kommit tillbaka från sadelmakaren! Och hon berättade att hon fått i rejält mycket mera stoppning så nu SKA den passa. Ni får hålla tummar och hovar åt mig :)

Ska även försöka ta ett klickertränings pass efter utprovningen vare sig hästskrället vill eller inte! Hehe för jag vill!

Här kommer några fler bilder från ridturen idag!









2 kommentarer:

  1. Hääärligt Ronjis! Fint med varvat rosa och gula reflexer också, hehe. Håller tummarna för att sadeln sitter som ett smäck!

    SvaraRadera