söndag 26 februari 2012

Vårsols ritt!


Det blev en liten ridtur för oss idag innan bion! (Se min korta recension om filmen War Horse i ett inlägg längre ner)

Jag red i hacket för första gången på länge då han varit så väldigt pigg de senaste turerna. Så behövde lite extra broms hehe. Och det blev en super mysig men dock lite kort tur ute i solen. Rätt härligt då det var jäkligt varmt! Hehe dock lite väl varmt tyckte stackars Lucky som blev rejält svettig av bara lite skritt och små trav! Och det kan jag förstå med den mörka tjocka pälsen.

Vi red in till samhället då asfalten var framme där och jag ville slipa lite på hans hovar samt så gillar han inte att bli riden i blött & slask vilket grusvägarna är just nu. Och jag ville ha en trivsam tur för oss båda idag!

Lite synd på schabraket som inte passade helt bra. Sadeln täcker lite av namnet, Det låg lite snett också, och det mesta syns iaf. Men skulle ha tagit ett dressyr schabrak. Men det får bli en annan gång!

Tog några mobilbilder från dagen! Klicka på dem för att få dem större.










Filmade lite när vi travade också! Han har blivit så duktig att trava långsamt och fint. Här travar han på slappa tyglar utan att öka takten! Detta var lite svårt för honom i början då han antingen saktade av till skritt eller travade på försnabbt. Men nu sitter det!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar