tisdag 7 februari 2012

Rörigt värre


Hehe ja idag skulle jag ju ha klickertränat med gubben och haft ett ordentligt träningspass, men glömde självklart att lägga stallkläderna i bilen i morse och orkade inte åka hem och hämta dem och sen åka tillbaka till stallet efter jobbet. Men jag stannade vid hästarna och gjorde sysslorna. och sen tog jag faktiskt klickern och lite morötter och gick ut i hagen till dem.

Tänkte bara känna lite på att ''frihets longera''. Vet inte vad man ska kalla det. Men alltså att jag ska stå stilla på ett ställe och kunna skicka ut honom på volt runt mig. 


Och jag bad honom först backa ifrån mig och pekade honom sen i riktning och viftade lite med med andra handen mot hans bakdel. Och vad tror ni han gör? Han går genast ut i en halv volt runt mig! Och jag klickade. och bad sen om lite mer. Och jag lyckades faktiskt få ut ett helt men vingligt varv tillslut! Hehe dock blev det lite knas i slutändan då jag lyckades självklart klicka fel. Pekar jag åt höger så går han åt vänster haha. Får finjustera det sen.

MEN problemet vara att Roi som är en sån jädra uppmärksamhets knarkare bara var ivägen för oss! Så det blev väldigt rörigt och svårt för min stackars gubbe att focusera och förstå. Hehe men skulle som sagt bara små testa lite. I morgon ska jag ta med honom till ''padocken'' och öva mer på detta!

( En typisk uppmärksamhets plockande Roi )

Men snart så har jag ingen padock längre! För lösdriften är nämligen på G och blir nog förmodligen färdig under denna eller nästa vecka! Super kul faktiskt. Och hoppas verkligen att min gubbe får vara med i den. Den ska egentligen vara till för gårdens unghästar. Men vi håller tummar och hovar! För det skulle verkligen lösa så många ''besvärligheter'' för mig!

Jag skulle slippa stanna där på morgonen innan jobbet (alltså inte behöva gå upp klockan 5 på morgonen), Jag skulle slippa behöva släpa med mig Roi in så fort jag ska vill göra något med Lucky, Alltså mer motivation och lätthet för mig att kanske göra nått med Lucky varje dag istället för bara några dagar i veckan! Är jag sjuk behöver jag inte ha dåligt samvete för han klarar sig på ''egen hand'' , ingen behöver ta hand om honom åt mig. Ingen box som tvunget måste mockas varje kväll eller mat som ska fyllas på. 

SMIDIGT VÄRRE!



( Lösdriften, ska göras en öppning i bortersta väggen ut till ''padocken'' på baksidan! )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar