torsdag 2 februari 2012

Nu händer det saker!

( Google bild på Christoffer Dahlgren! )

Yes! Nu har jag lite saker på G denna månad. Har nämligen anmält mig & Lucky till en kurs den 3 mars för Christoffer Dahlgren! Som är en av de främsta inom akademisk ridning i Sverige. Så jag är galet pepp! Kursen kommer vara en hel dag i ett ridhus inte långt från där jag bor. Och det kommer innehålla två halvtimmes enskilda ridpass och en teori lektion.

Dock så har jag ju lite att göra tills dess. Lucky har ju förmodligen aldrig varit i ett ridhus förut, så jag ska försöka hinna med att hyra ridhuset nu under februari och åka dit och släppa honom en gång så han får bekanta sig med miljön på egen hand. Och förhoppningsvis så följer Matilda & Roi med och löshoppar då.

Sen skulle jag också vilja åka iväg på en privat lektion med honom så vi får rida ett pass tillsammans i ett ridhus en gång och känna på det.

Har också fått hem sadeln jag skrev om i ett tidigare inlägg nu! Och jag ska testa den på lördag. Då blir det att gå upp tidigt och ha en heldag med häst och fotografering! Då min super duktiga vän kommer och fotar mig och Lucky när vi testar sadeln, och sen ska jag följa med henne hem och fotografera henne och hennes hästar. Så det ska bli skojj! Ska också höra med hon som säljer sadeln om hon skulle vilja komma och ha en liten privat lektion med mig och gubben här hemma! Då hon tydligen ska tycka det är roligt, och hon rider ju akademiskt och har kommit en bra bit på vägen.

( sadeln jag ska testa i helgen! )

Jag och hon som ska komma och fotografera mig på lördag och en av mina jobbar kompisar har också planerat att åka iväg till Göteborg Horseshow i slutet av februari! Och där har jag faktiskt aldrig varit. På showen alltså. Men dock så ska vi bara gå på mässan och kika. Kul om man hittar nått snyggt inför kursen hehe.

Så nu händer det lite saker. Men jag är galet pepp! Och hoppas bara att jag och Lucky ska hinna förbereda oss ordentligt hehe. En månad går fort! Och hoppas att min ekonomi ska räcka till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar