torsdag 16 februari 2012

Torsdags Pyssel

(Lucky i sin box ikväll)

Japp då var denna vecka strax till ända då. Har varit en extremt tråkig en från min sida och får be om ursäkt för det. Men det kommer bli bättre! Lovar er det.

Ikväll så pysslade jag riktigt länge med gubben i boxen och han njöt i stora drag. Men sen när jag skulle gå så tyckte jag mig se en glimt av en klicker sugen häst i hans ögon. Så jag hämtade några morotsbitar, plockade på honom grimman och tog med honom ut på stallplanen.

(Gubben på stallplanen)

Försökte oss på lite ''frihets longering'' fast i grimskaft men hehe glimten jag tyckte mig se i hans ögon var som bortblåst. Han ville hellre strosa runt lite på stallplanen och nosa på allt. Och bara stå och kela och mysa. Så jag la ner tränings försöket. Inte ens godisbitarna var intressanta! Men lyckades klämma ut ett helt fint varv från honom iaf.

Tror det blev lite svårt för honom då vi inte brukar träna i rep också. Jag tyckte också att det blev bängligt hehe förstår inte hur horsemanshipparna orkar! Repet blir ju bara ett störande moment tycker jag. men det är väl en övningssak det med förstås :)

I morgon ska jag nog ta en promenad med honom efter jobbet så han får komma ut lite. Tror han behöver en rejäl promenad för att piggna till lite! Och är det bra väglag i morgon kanske jag slänger mig upp på en barbacka tur. Sjukt länge sen vi red ut nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar