söndag 5 februari 2012

Promenad blev det




Ja vädret sög när jag kom till stallet. Det blåste och snöade som attan, vinden riktigt bet i en fast det inte var direkt kallt ute. Så jag tog in grabbarna i boxarna och pysslade om Lucky en stund.

Borstade, masserade och verkade hovarna lite. Och när jag var klar med det så hade vädret lugnat sig en aning så då tog vi en av dom kortare promenaderna på kanske 3-4 kilometer. Så det blev en liten runda ändå! Stretchade gubben när vi kom hem igen och sen ut i hagen igen.

Har varit så sugen på att klickerträna också. Men har en rejäl ide torka! Kan inte komma på något kul vi kan göra. Men jag funderar på att lära honom löslongering. Alltså att jag ska kunna stå stilla och han ska röra sig runt mig på volt. Men vi får se!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar